13 października 2020

Raportowanie kwestii ESG (webinar)

Podczas webinaru, który odbędzie się 5 listopada 2020 r., osoby uczestniczące dowiedzą się, jak skutecznie komunikować działania ESG na stronach firmy i w raportach oraz jak zbudować użyteczny i ciekawy serwis ESG.

Świadome, spójne i rzetelne zarządzanie firmą w oparciu o kwestie ESG (skrót od angielskich słów environmental, social oraz governance) ma coraz większe znaczenie. Fundusze inwestycyjne, agencje ratingowe oraz jurorzy i jurorki różnego rodzaju rankingów i konkursów weryfikują, jak firmy są zarządzane i jak to komunikują. Często jest to robione nawet bez wiedzy samych spółek. Notowania indeksów giełdowych ESG pokazują, że firmy, które odpowiednio wdrażają działania z tego obszaru, są lepiej wyceniane.

Podczas webinaru uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się m.in.:
• na co w obszarze ESG zwracają uwagę firmy ratingowe i inwestorzy
• jak skutecznie komunikować działania ESG na stronach firmy i w raportach
• jak zbudować użyteczny serwis ESG
• jak wyglądają najciekawsze serwisy ESG

Dla uczestniczek i uczestników Akademii ESG udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest do praktyków i praktyczek, które oczekują ponadpodstawowej wiedzy i nowych umiejętności z zakresu raportowania kwestii ESG przez firmy. Do udziału zapraszamy dyrektorów/dyrektorki, menedżerów/menedżerki i specjalistów/specjalistki ds. zrównoważonego rozwoju, CSR, relacji inwestorskich i komunikacji korporacyjnej.

PROGRAM
10:00 – 10:10 Powitanie i wprowadzenie
10:10 – 11:00 Komunikacja kwestii ESG w raportach i na stronach – okiem agencji ratingowych oraz inwestorów
11:00 – 11:45 Użyteczny serwis ESG – najciekawsze przykłady i technikalia
11:45 – 12:00 Sesja pytań i odpowiedzi, podsumowanie spotkania

TRENERZY
Przemysław Oczyp
Go Responsible

Konsultant, trener, doradca, Prezes Zarządu i Partner w firmie doradczej Go Responsible. Posiada doświadczenie pracy w biznesie i organizacjach pozarządowych oraz współpracy z administracją państwową. Realizuje projekty doradcze z zakresu ESG i CSR: budowanie strategii, przygotowanie i prowadzenie dialogu z interesariuszami, raportowanie niefinansowe, zintegrowane, ESG. Pracował dla takich klientów jak LOTOS, ENEA, Polpharma, Polenergia, mBank, T-Mobile, BGK, Kompania Piwowarska, Budimex, Gaz-System i PSG.

Łukasz Chojecki
TAILORS Group

Partner, współtwórca TAILORS Group. Menadżer z ponad 10-letnim doświadczeniem w zakresie komunikacji korporacyjnej i finansowej oraz projektów digitalowych. Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał koordynując kampanie społeczne w Polskiej Akcji Humanitarnej. W następnych latach, pracując w agencji public relations, prowadził projekty z zakresu PR finansowego i produktowego, specjalizując się w działaniach dotyczących relacji inwestorskich. Od 2009 r. doradzał klientom prowadząc własną firmę, oferującą nie tylko działania z zakresu tradycyjnej komunikacji, ale przede wszystkim projekty digitalowe. Pracował dla takich klientów jak TAURON Polska Energia, Grupa Azoty, Wyborowa Pernod Ricard, Adobe, New World Resources, Prairie Mining, MMG czy PGE Energia Odnawialna.

Go Responsible od 2014 r. kompleksowo doradza firmom w sferze ESG i CSR. Wspiera je w formułowaniu strategii, dostarcza wiedzę w postaci szkoleń i analiz, a przede wszystkim pomaga w procesie raportowania niefinansowego i komunikacji ESG. Jej zespół tworzą eksperci z zakresu CSR i ochrony środowiska, specjaliści z dziedziny relacji inwestorskich oraz komunikacji korporacyjnej. Gwarantuje zgodność z międzynarodowymi wytycznymi i standardami, m.in. GRI, ISO 26000, UNGC, IIRC, a także dopasowanie informacji publikowanych na stronach korporacyjnych oraz w raportach rocznych i niefinansowych do tego, na co zwracają szczególną uwagę interesariusze, firmy ratingowe i fundusze inwestycyjne. Współpracuje z największymi firmami giełdowymi z różnych sektorów gospodarki.

TAILORS Group to zespół ekspertów ds. PR, IR i nowych technologii. Jako jedyna agencja na polskim rynku łączy kompetencje z dziedziny PR korporacyjnego, finansowego i produktowego, relacji inwestorskich, komunikacji wewnętrznej oraz doświadczenie w tworzeniu zaawansowanych projektów digitalowych. Tworzy innowacyjne narzędzia wspierające przedsiębiorstwa w komunikacji z otoczeniem, np. zaawansowane serwisy relacji inwestorskich oraz multimedialne raporty online. W swoim portfolio ma kilkadziesiąt projektów zrealizowanych dla największych polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw z wszystkich kluczowych sektorów gospodarki – włączając w to podmioty notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2017 r. TAILORS Group jest udziałowcem Go Responsible.

WARUNKI UCZESTNICTWA

INWESTYCJA: 390 PLN netto

Dla uczestników i uczestniczek Akademii ESG udział w webinarze jest bezpłatny 

Szczegółowe zasady uczestnictwa i formularz zgłoszeniowy